Klantbeleving is door de jaren heen steeds belangrijker geworden. Naast dat je je kunt onderscheiden op het gebied van de beste prijs kun je je ook extra klanten binnen krijgen door een goede klantbeleving. Wist je dat klanten bereid zijn meer uit te geven wanneer zij een positieve ervaring hebben? We geven je hieronder graag een aantal tips om je klantbeleving te verbeteren!
Zorg ervoor dat de salon lekker ruikt bij binnenkomst. Het is erg fijn om ergens binnen te wandelen en een aangename geur te ruiken
Zet een mooie grote tafel met fijne stoelen neer zodat het voor de klant niet erg is om even te moeten wachten. Daarnaast kun je diverse tijdschriften op de tafel leggen en een kop koffie aanbieden. Wil je helemaal uitpakken? Biedt diverse leuke mogelijkheden aan zoals een latte macchiato, een donut bij de koffie, een glaasje champagne in de middag.
Aangename muziek die past bij de uitstraling van de salon geeft een fijne sfeer, het zorgt voor gezelligheid. Let op, zorg ervoor dat je muziek niet te hard staat, het is belangrijk dat je de klant goed kan verstaan.
Voer een persoonlijk gesprek met de klant wanneer zij in de stoel zitten. Vraag niet naar de standaard weg maar probeer echt iets meer te weten te komen over de klant. Vergeet daarnaast niet om een duidelijk beeld te krijgen van de wensen van de klant.
Biedt naast de mogelijkheid tot het knippen en/of kleuren van je haar ook andere opties aan. Hierbij kun je denken aan het kunnen een mogelijkheid tot een hoofdmassage, het doen van je nagels, het verven en epileren van je wenkbrauwen of het krijgen van een spraytan.
Wil je helemaal meegaan met de tijd? Creeër een social corner, dit is een aangekleed hoekje in de winkel waar je leuke foto’s kunt maken om te posten op je Instagram (of Facebook).
Bronnen