Het verlossende woord vanuit ons kabinet is er! Vanaf 3 maart mogen veel contactberoepen weer aan het werk, waaronder de kappers. Waar bijna iedere salon staat te springen om weer te mogen knippen, brengt deze versoepeling natuurlijk wel wat voorbereiding met zich mee. Geen paniek, wij helpen je om aan de belangrijkste dingen te denken.

Benader klanten

We zeiden al dat het belangrijk is om in contact te blijven met je klanten via social media om ze te binden. Maar dat geldt natuurlijk ook voor informeren. Gebruik hier je social media platformen voor of stuur een mailing naar je klantenbestand!

Voorraad

Zorg dat je voorraad aan producten weer op peil is! Maar houd rekening met de langere levertijden.

Werkplek Corona-proof

Is jouw werkplek al ingericht om de maatregelen in stand te houden? Denk aan goede ventilatie, genoeg mondkapjes en hygiƫnische middelen. Als je in een salon werkt, denk dan aan de afstand tussen de verschillende pompstoelen en hoeveel mensen er tegelijk aanwezig mogen zijn.

Communicatie is key

Zorg ervoor dat klanten bij reserveringen een bevestiging krijgen met daarin een duidelijk overzicht van de coronamaatregelen die voor jou van toepassing zijn. Zo weten beide partijen wat er van elkaar verwacht wordt!

Vergeet jezelf vooral niet

Voel je je goed? Dan is er natuurlijk geen enkel probleem. Maar blijf bij de welbekende klachten thuis en houd rekening met de gezond werken regels. Twijfel je of je een opfrisser kan gebruiken? Doe de zelftest en test jouw kennis.






Benieuwd of jij veilig werkt?