We hopen allemaal dat deze coronapandemie snel voorbij is. Wanneer dat precies gaat zijn weet helaas niemand. Tot die tijd is het belangrijk dat je je klanten blijft helpen. Juist nú hebben ze het erg nodig, want ze missen jou. Wij hebben daarom een aantal tips voor je op een rijtje gezet hoe je je klanten in deze tijd kan blijven helpen!
Nu je je klanten niet meer face-to-face kan zien, moet je op een andere manier communiceren. Gelukkig is er social media! Maak hier gebruik van en biedt via deze weg aan om vragen te beantwoorden. Ga live en zoek de (online) interactie met je klanten op of doe bijvoorbeeld een Q&A via Instagram.
Normaal krijgen klanten de mogelijkheid om hun favoriete producten na een knip- of verfbeurt bij jou aan te schaffen. Die knip- of verfbeurt is er nu niet, maar jouw klant wil wel graag de goede producten blijven gebruiken. Start nu met het verkopen volgens het Click & Collect-systeem; jouw klant doet online een bestelling en komt de bestelling zelf afhalen.
Jouw klanten zitten waarschijnlijk letterlijk met hun handen in het haar en weten niet wat ze met hun haar moeten doen. Geef tips over producten of haarcoupes waarmee bijvoorbeeld een uitgroei kan worden verborgen. Droogshampoo’s, leuke thuiswerk kapsels of de makkelijkste en leukste messy bun. Promoot producten die jij zou aanbevelen om je haar gezond te houden. Zo kan iedereen het wat langer volhouden voordat alles weer open gaat.
Jouw klanten missen je! Niet alleen het knippen of verven, maar ook dat gezellige praatje. Geef dus vooral een kijkje achter de schermen, waar je nu mee bezig bent. Maak video’s van hoe je zelf thuis kan knippen/verven of vertel wat meer over goede haarverzorgingsproducten.
Bronnen