Vertrouwen geven is een must!

Je hebt vast wel eens een klant die om een knipbeurt vraagt die eigenlijk hélemaal niet goed bij het haar zou passen. Zeg jij dan eerlijk wat je er van vindt? Of begin je gewoon te knippen? 

Het schijnt namelijk dat de klant zich meer op zijn gemak voelt wanneer je gewoon eerlijk bent over zijn of haar wensen. Jij bent inmiddels de kapper, dus de expert.De klant gaat vaak niet voor niets in jouw kappersstoel zitten. Je zegt bijvoorbeeld de dokter toch ook niet welke operatie uitgevoerd moet worden?

Neem dus de adviesrol aan en luister goed naar je klant. Misschien kan je zelfs nog pro-actief te werk gaan en een kapsel voorstellen, de klant weet vaak toch wel wat hij/zij mooi vindt of niet! En natuurlijk, een gezellig praatje hoort er nog steeds bij..

Hoe ga jij te werk in de salon? Weet je wat jouw klanten prettig vinden? 

 

 

Bron: Wiewathaar.nl

Benieuwd of jij veilig werkt?
Doe de zelftest