5 keer herkenbare momenten....

Helaas houden niet alle klanten zich aan de kappersetiquette. Wij als kappers moeten maar om kunnen gaan met alle gedragingen van onze klanten. Check hier de meest herkenbare.. 

 

1. Met niet gewassen haren naar de salon komen
En dan ook nog niet willen dat wij je haren wassen. Zo krijgen we helaas nooit het beste resultaat en gaat je haar niet in het goede model staan. 

2. In je joggingbroek naar de salon komen
Tenzij je elke dag een joggingbroek draagt en dit is zoals je je normaal kleed. Maar ook voor je kleding geldt; laat jezelf zien zoals je normaal ook bent. Met kleding kun je jouw stijl laten zien en dat helpt je kapper weer om een passend kapsel te adviseren dat ook echt bij je past.

3. Er vanuit gaan dat je kappers alles onthoudt 
Natuurlijk schrijft een kapper op welke kleurformule is gebruikt, maar alle details zal hij of zij niet meer weten met zoveel klanten op een dag. Praat elke keer je kapper weer bij en vertel wat je haarproblemen waren en wat je graag zou willen. Een dokter vertel je ook in detail wat er allemaal is gebeurd, zodat je zo goed mogelijk geholpen kunt worden. Dat geldt ook voor je kapper.

4. Niet kunnen relaxen bij de kapper
Een kapper kan het beste werken als jij relaxed bent. Als je maar zit te draaien in je stoel, maak je het werk wel erg lastig. Relax en geniet van deze een op een behandeling, waarbij even alle aandacht voor jou is!

5. Meer aandacht voor Facebook dan je kapper
Gebruik de tijd die je met je kapper doorbrengt goed door over je haar te praten, tips en adviezen te vragen. Je zit nu in de stoel bij een expert en verspil die tijd dan niet door steeds je mobieltje te checken. Niet alleen is het vervelend en onbeleefd, in de kappersstoel heb je wel wat beters te doen; praten met je kapper over iets dat jullie beide interesse heeft: jouw haar!

 

 

 

 

Bron: Wiewathaar.nl

Benieuwd of jij veilig werkt?
Doe de zelftest